Přes 60 % firem nedosáhne svých strategických cílů kvůli nejasným prioritám (Harvard Business Review, 2018). Snaha řídit vše najednou vede k tomu, že jen 40 % projektů splní původní očekávání (PMI, 2020).
Cítíte, že je nejasné vedení projektů problém vaší firmy? Poradím jak na to.
Jak poznáte, že ve firmě chybí FOKUS?
Řešením je udržet jasný směr a FOKUS na to, co je skutečně důležité
Jak určit ty správné 2–3 strategické priority?
Příkladem takového chování mohou být IKEA nebo Zoom.
IKEA: Nikdy nešla do luxusního segmentu ani do zakázkové výroby – škálovatelnost a samoobsluha – fokus umožnil extrémní efektivitu v logistice i výrobě, jsou největší na světě.
Zoom: Jedna věc – videohovory. Ne CRM, ne email, jen video – Zatímco konkurence nabízela „balíčky“ – Raketový růst z 10mil připojení meziročně na 300mil připojení.
V mé konzultantské praxi jsem se setkal s firmou, která měl 150 úkolů v ročním plánu a pravidelně je neplnila, ale přidala další… Zvolili jsme 5 úkolů a ty splnili a pak zase a zase. „Ledy se hnuly“.
Firmy, které drží FOKUS a zaměří se na méně cílů, ale ty zvládnou opravdu skvěle, vítězí.
Jaké máte zkušenosti vy? Umíte říkat NE věcem, které nejsou vaší prioritou?
Ve firmách se často opakuje situace, kdy úkol zadaný vedoucím je na…
Read MorePříspěvek představuje praktický pohled na PDCA cyklus (Plánuj – Proveď – Ověř…
Read More