Změna je těžká věc. S tím skoro každý souhlasí a přesto nebo právě proto se my manažeři chováme jako by to bylo pro naše kolegy podřízené to nejednoduší pod sluncem.


Známe to všichni. To nepůjde. To už tu bylo. Kdo to zas vymyslel. Kdo mohl takovou … říct. a podobně.

Je to přirozené proto, že nositeli změny jsme právě my, změna nám připadá logická, snadná a už jsme si na ni zvykli. To ovšem neplatí pro naše podřízené ti potřebují čas a informace, aby změnu mohli pochopit a přijmout. Je to přirozené a pokud chceme být úspěšní i nutné.

Každý kdo chce prosadit novou věc musí dříve či později čelit námitkám, pokud „svou věc“ neobhájí a dostatečně nevyargumentuje, nemůže očekávat podporu. Pojďme se tedy podívat na nejčastější námitky a obavy. Tak jak přicházejí v průběhu adaptace na změnu.

Že Vám to něco připomíná. Že už jste takových výmluv slyšeli. To je možné, ale co s nimi. Potřebujete podporu svých spolupracovníků, bez ní nebudete mít úspěch.

Problém je ještě hlubší. Pokud není jakákoli obava v průběhu šesti kroků dostatečně rozptýlena, „obávající se“ nesetrvá na příslušném kroku, ale většinou se vrací ke kroku 1., tj. k základním obavám a námitkám!!

Je tedy naprosto nezbytná důslednost a systematičnost při hledání řešení a jeho zavádění!!

Jak na to? Jeden z možných způsobů je metoda THINKING PROCESS a o té si něco povíme příště…